Životopis

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Životopis je povinnou přílohou k žádostem adresovaným Úřadu práce ČR a je určen pro fyzické osoby, které se ucházejí o zaměstnání prostřednictvím služeb Úřadu práce. Vyplnění tohoto formuláře vyplývá z ustanovení zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, konkrétně § 20 a násl. Formulář slouží ke shrnutí osobních, profesních a vzdělanostních údajů uchazeče a pomáhá Úřadu práce zprostředkovat odpovídající zaměstnání.

Formulář je určen pro uchazeče o zaměstnání, kteří se evidují na Úřadu práce. Vyplňuje se při registraci do evidence uchazečů o zaměstnání nebo při aktualizaci údajů. Formulář je třeba vyplnit pravdivě a úplně – nesprávně uvedené nebo zamlčené údaje mohou vést k vyřazení z evidence uchazečů nebo k omezení nároku na podporu v nezaměstnanosti.

Formulář obsahuje části jako osobní údaje, dosažené vzdělání, průběh dosavadního zaměstnání a další dovednosti a kvalifikace. Je doporučeno ho vyplnit strojově nebo čitelně hůlkovým písmem. Lhůta pro jeho odevzdání není pevně stanovena zákonem, ale obvykle se odevzdává současně s žádostí o zprostředkování zaměstnání – tedy při první návštěvě Úřadu práce. Uchazeč by si měl připravit také doklady k doložení uvedených skutečností.

Na co si dát pozor: formulář by měl být aktuální, podpis musí být vlastnoruční, a případné změny (např. nové zaměstnání či rekvalifikace) je nutné oznámit co nejdříve. Úřad práce může při neaktuálním nebo neúplném životopisu žadatele vyzvat k doplnění údajů nebo žádost zamítnout.

Vzor formuláře v PDF