Záznam o úrazu

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Popis formuláře: Záznam o úrazu

Formulář Záznam o úrazu je důležitý dokument pro evidenci pracovních úrazů zaměstnanců, a to v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, a nařízením vlády č. 201/2010 Sb. o vedení evidence úrazů. Je určen zaměstnavatelům, kteří mají povinnost zaznamenávat každý pracovní úraz, jenž způsobil pracovní neschopnost delší než tři dny, nebo měl za následek smrtelný úraz.

Kdo musí formulář vyplnit?

Formulář vyplňuje zaměstnavatel, pokud došlo k pracovnímu úrazu zaměstnance, a to bez ohledu na to, zda se jedná o hlavní pracovní poměr, dohodu o provedení práce či jiný typ pracovního vztahu.

Kam se formulář podává?

Vyplněný formulář je zaměstnavatel povinen zaslat:

  • Příslušné zdravotní pojišťovně zaměstnance
  • Oblastnímu inspektorátu práce (pouze v případech závažných úrazů nebo úmrtí)
  • České správě sociálního zabezpečení, pokud se úraz týká nemocenských dávek
  • Pojišťovně zaměstnavatele, pokud jde o odškodnění

Lhůty pro vyplnění

Formulář musí být vyplněn bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od okamžiku, kdy se zaměstnavatel o úrazu dozvěděl.

Na co si dát pozor?

  • Formulář musí obsahovat přesný popis úrazu, příčinu vzniku a důsledky.
  • Je nutné správně identifikovat místo úrazu, datum a čas.
  • V případě smrtelného úrazu musí být neprodleně informována policie a oblastní inspektorát práce.
  • Každý záznam o úrazu musí být archivován zaměstnavatelem po dobu nejméně 10 let.

Jak formulář vyplnit?

Formulář je dostupný v papírové i elektronické podobě. Lze jej vyplnit elektronicky a následně odeslat prostřednictvím datové schránky nebo v tištěné podobě odeslat poštou na příslušné instituce.

Starší vzor

Záznam o úrazu OZP


Změny oproti předchozímu vzoru:
Změny v celém formuláři.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Oborová zdravotní pojišťovna (OZP) Vzor formuláře v PDF