Záznam o úrazu - hlášení změn

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Záznam o úrazu – Hlášení změn slouží k doplnění nebo aktualizaci údajů o pracovním úrazu, který již byl původně nahlášen zaměstnavatelem. Je určen zaměstnavatelům podle § 105 zákoníku práce (zákon č. 262/2006 Sb.), kteří mají povinnost vést evidenci pracovních úrazů a hlásit jejich změny příslušným institucím (inspekce práce, zdravotní pojišťovna, ČSSZ apod.). Formulář je klíčový pro doplnění údajů, například pokud došlo k prodloužení pracovní neschopnosti, úmrtí zaměstnance nebo jiné závažné změně ve zdravotním stavu.

Vyplněním tohoto formuláře zaměstnavatel plní svou zákonnou povinnost aktualizace údajů o pracovním úrazu. Lhůta pro jeho podání není přesně definována zákonem, ale doporučuje se neprodlené odeslání po zjištění změny, aby byly informace v evidenci úrazů aktuální a odpovídaly skutečnosti. Na vyplnění je nutné dbát pozornosti zejména v kolonkách týkajících se trvání pracovní neschopnosti, případné hospitalizace nad 5 dní a úmrtí zaměstnance.

Na formuláři je třeba vyplnit evidenční čísla, údaje o zaměstnavateli a zaměstnanci, přesné místo a datum úrazu, případné změny v průběhu léčení nebo následcích úrazu. Dokument musí být podepsán zaměstnavatelem, případně zástupcem zaměstnanců a odborovou organizací, pokud působí u zaměstnavatele.

Formulář se zpravidla odesílá stejným způsobem jako původní záznam – tedy příslušnému orgánu inspekce práce, zdravotní pojišťovně, případně České správě sociálního zabezpečení.

Starší vzor

Záznam o úrazu - hlášení změn


Změny oproti předchozímu vzoru:
Minimální změny.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Kooperativa, pojišťovna, a.s. Vzor formuláře v PDF