Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Popis formuláře: Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění

Pokud si přejete získat přehled o svých důchodových nárocích, můžete podat žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění. Tento dokument obsahuje údaje o vašich odpracovaných letech a odvodech na sociální zabezpečení. Žádost je určena fyzickým osobám a podává se na základě § 40a zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Lhůta pro vyřízení žádosti není pevně stanovena, ale Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) ji zpracovává v co nejkratší možné době.

Kdo může podat žádost?

Žádost může podat každá fyzická osoba, která chce získat informace o svých dosavadních důchodových nárocích.

Kam se žádost podává?

Formulář se zasílá na Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) nebo místně příslušnou Okresní správu sociálního zabezpečení (OSSZ). Může být podán osobně, poštou nebo elektronicky přes datovou schránku.

Jaké údaje je nutné uvést?

  • Identifikační údaje (jméno, příjmení, rodné příjmení, rodné číslo)
  • Adresa pro doručení – může být trvalé bydliště nebo jiná kontaktní adresa. Možnost zaslání do datové schránky.
  • Datum a podpis žadatele.

Na co si dát pozor?

  • Údaje musí být správně vyplněné a čitelné, jinak hrozí zpoždění ve vyřízení žádosti.
  • Pokud chcete doručení do datové schránky, musíte uvést její ID.
  • Tento formulář není žádostí o důchod, ale pouze o informativní výpis.

Formulář je dostupný na stránkách ČSSZ a lze jej podat jak fyzicky, tak elektronicky.

Formulář umožnuje elektronické podání

Změny oproti předchozímu vzoru:
Minimální změny.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) Vzor formuláře v PDF