Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Výkaz DPP je určen pro zaměstnavatele, kteří zaměstnávají osoby na základě dohody o provedení práce (DPP). Slouží k evidenci příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům v daném období a k ohlášení těchto údajů příslušné Okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ).

Tento výkaz musí zaměstnavatel podat, pokud zaměstnává pracovníky na DPP, přičemž vykazuje jejich příjmy, případně eviduje jejich nástup nebo skončení pracovního poměru. Je důležité dbát na správnost údajů o zaměstnancích, aby nedošlo k nesrovnalostem v evidenci OSSZ a zdravotních pojišťoven.

Kdo musí formulář podat?

  • Zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají osoby na základě dohody o provedení práce (DPP).
  • Podává se na příslušnou OSSZ (Okresní správu sociálního zabezpečení) dle sídla zaměstnavatele.

Co obsahuje formulář?

  • Údaje o zaměstnavateli – název, IČO, variabilní symbol.
  • Seznam zaměstnanců činných na DPP – jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo/EČP.
  • Základní informace o zaměstnancích – pohlaví, rodné příjmení, kód zdravotní pojišťovny, státní občanství, místo narození.
  • Akce vykazované v souvislosti s DPP:
    • Výkaz příjmů
    • Nástup na DPP s výkazem příjmů
    • Skončení DPP s výkazem příjmů
    • Oprava
    • Storno
  • Informace o pracovním vztahu – datum nástupu, datum skončení, kód DPP, zda se jedná o zaměstnání malého rozsahu (ZMR).
  • Příjmy zúčtované zaměstnavatelem zaměstnanci – včetně příjmu po skončení zaměstnání.

Do kdy je třeba výkaz podat?

  • Výkaz se podává měsíčně po skončení daného období.
  • Termín odevzdání je do 20. dne následujícího měsíce.
  • Pokud zaměstnavatel neodevzdá výkaz včas, může čelit pokutám ze strany OSSZ.

Na co si dát pozor při vyplňování?

  • Správnost údajů o zaměstnancích (rodné číslo, datum narození, zdravotní pojišťovna).
  • Správné zařazení příjmu – zvláštní pozornost věnujte tomu, zda se jedná o zaměstnání malého rozsahu (ZMR).
  • Dodržení lhůty podání – opožděné podání může znamenat sankce.

Jak lze formulář podat?

  • Papírovou formou – osobně nebo poštou na OSSZ.
  • Elektronicky – přes datovou schránku nebo e-podání sociální správy.

Formulář umožnuje elektronické podání

Zdroj

Formulář vydává Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) Vzor formuláře v PDF