Výkaz o majetku a závazcích

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Výkaz o majetku a závazcích slouží k přehledu o stavu majetku a závazků na začátku a na konci zdaňovacího období. Je určen zejména pro fyzické osoby podnikatele a právnické osoby, které vedou daňovou evidenci nebo účetnictví a mají povinnost vést výkaz o majetku podle § 7b nebo § 18 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Formulář se přikládá k daňovému přiznání a jeho účelem je doložení majetkové situace poplatníka. Lhůta pro jeho podání je stejná jako lhůta pro podání přiznání k dani z příjmů – tedy zpravidla do 1. dubna následujícího roku, nebo do 1. července při zpracování daňovým poradcem. Doporučujeme věnovat pozornost správnému rozlišení mezi povinnými a nepovinnými položkami (např. hotovost, bankovní účty a ostatní majetek jsou označeny jako nepovinné) a správnému vyplnění položek jako mzdy, rezervy a závazky.

Formulář je důležitý pro správné vyhodnocení hospodaření subjektu a může sloužit i jako podklad pro další daňovou kontrolu. Výkaz pomáhá identifikovat případné nesrovnalosti a je důležitý zejména v případech, kdy došlo k výrazným změnám ve struktuře majetku nebo závazků během roku. Vyplňuje se za dvě období – počátek a konec zdaňovacího období.

Starší vzor

Výkaz o majetku a závazcích


Změny oproti předchozímu vzoru:
Změny položek v tabulce.

Porovnání s předchozím vzorem

Vzor formuláře v PDF