Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícReklamační list slouží k uplatnění reklamace na zakoupené zboží dodavatelem. Tento dokument je určen jak pro fyzické osoby – spotřebitele, tak pro právnické osoby, které reklamují zboží na základě obchodního vztahu. Reklamaci lze uplatnit v rámci zákonné lhůty, která se řídí občanským zákoníkem, konkrétně § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Standardní záruční lhůta je 24 měsíců, pokud není stanoveno jinak. U podnikatelských subjektů se lhůta řídí smluvními podmínkami.
Reklamační list vyplňuje zákazník (fyzická či právnická osoba), který zjistil závadu na zakoupeném zboží. Tento formulář je následně předán dodavateli nebo prodejci, u kterého bylo zboží zakoupeno, společně s dokladem o koupi (např. faktura, záruční list, paragon).
Reklamace musí být vyřízena ve lhůtě 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se obě strany nedohodnou jinak. Pokud prodejce reklamaci nevyřeší v této lhůtě, má zákazník právo na vrácení peněz nebo jinou formu náhrady.