Příloha v účetní závěrce

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář „Příloha v účetní závěrce“ je nedílnou součástí účetní závěrky a vyplňuje se podle ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, především § 18 a § 19, a také podle vyhlášky č. 500/2002 Sb., pro podnikatele. Je určen právnickým osobám, které sestavují účetní závěrku v plném, zkráceném či mikro rozsahu v závislosti na velikosti účetní jednotky. Příloha slouží k doplnění informací uvedených v rozvaze a výkazu zisku a ztráty, poskytuje komentář k účetním metodám a detailní údaje o hospodaření účetní jednotky. Povinnost jejího vyplnění se vztahuje zejména na střední a velké účetní jednotky, ale i malé a mikro jednotky, pokud mají povinnost auditu.

Vyplnění přílohy se řídí rozvahovým dnem a okamžikem sestavení účetní závěrky. Příloha musí být podepsána statutárním orgánem a odpovědnou osobou účetní jednotky. Termín odevzdání přílohy se shoduje s termínem pro podání účetní závěrky do sbírky listin obchodního rejstříku, tedy zpravidla do 6 měsíců po skončení účetního období. Na přesnosti uvedených údajů závisí nejen věrohodnost účetní závěrky, ale i případné sankce za nesplnění povinnosti zveřejnění.

Důležité je věnovat pozornost správnému výběru typu přílohy dle velikosti účetní jednotky – plná, zkrácená nebo mikro verze – a dbát na to, aby byly poskytnuty všechny předepsané informace, včetně popisu použitých účetních metod, transakcí se spojenými osobami nebo událostí po rozvahovém dni. Přesné a úplné vyplnění přílohy má klíčový význam jak pro interní řízení podniku, tak i pro externí uživatele účetní závěrky (investoři, banky, auditoři).

Starší vzor

Příloha k účetní závěrce


Změny oproti předchozímu vzoru:

Porovnání s předchozím vzorem

Vzor formuláře v PDF