Potvrzení o příjmu pro účely výplaty náhrady za ztrátu na výdělku

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář "Potvrzení o příjmu pro účely ztráty na výdělku" slouží k doložení výše příjmu zaměstnance v případě uplatňování náhrady za ztrátu na výdělku způsobenou pracovním úrazem nebo nemocí z povolání. Tento dokument je klíčový pro výpočet náhrady mzdy či jiného příjmu dotčené osoby. Zaměstnavatel vyplňuje údaje o výdělku zaměstnance před vznikem pracovního úrazu či nemoci, a také aktuální výdělky.

Kdo formulář podává?

Formulář vyplňuje zaměstnavatel zaměstnance, který žádá o náhradu za ztrátu na výdělku v důsledku pracovního úrazu nebo nemoci z povolání.

Komu se formulář podává?

Vyplněný formulář je obvykle předáván pojišťovně nebo příslušnému orgánu sociálního zabezpečení, který provádí výpočet a výplatu náhrady za ztrátu na výdělku.

Termín pro podání

Formulář se podává bez zbytečného odkladu po žádosti zaměstnance nebo příslušného orgánu. Lhůta pro podání může být určena konkrétní pojišťovnou nebo institucí.

Co musí formulář obsahovat?

  • Identifikační údaje zaměstnavatele a zaměstnance
  • Výše hrubé mzdy před pracovním úrazem nebo nemocí z povolání
  • Výše aktuální mzdy po pracovním úrazu
  • Potvrzení o srážkách a dalších faktorech ovlivňujících mzdu
  • Podpis odpovědné osoby zaměstnavatele

Důležité poznámky

  • Údaje musí být přesné a ověřené, aby nedošlo ke zpoždění výplaty náhrady.
  • Pokud zaměstnanec měl více zaměstnání, může být nutné doložit výdělek ze všech zaměstnavatelů.
  • Formulář se obvykle podává jako součást širší dokumentace k uplatnění náhrady mzdy.

Zdroj

Formulář vydává Kooperativa, pojišťovna, a.s. Vzor formuláře v PDF