Plná moc k elektronickému podávání pro finanční úřad

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Plná moc k elektronickému podávání daňových tvrzení a dalších dokumentů je určena zejména pro fyzické a právnické osoby (zmocnitele), které chtějí pověřit jinou osobu (zmocněnce) k zastupování před finančním úřadem. Tato plná moc se vztahuje na širokou škálu elektronických podání – od daňových přiznání až po žádosti a hlášení týkající se pojistného na důchodové spoření. Její použití upravuje zejména zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád. Vyplněnou plnou moc je třeba pečlivě podepsat oběma stranami a uchovávat ji pro případnou kontrolu. Uživatelé by měli věnovat pozornost zejména přesné identifikaci obou stran a rozsahu uděleného zmocnění.

Tento formulář slouží k udělení plné moci k těmto úkonům:

  • podávání řádných, opravných a dodatečných daňových tvrzení (přiznání, vyúčtování, hlášení),
  • podání kontrolních hlášení DPH,
  • podání žádostí dle § 35d odst. 5 a 9 zákona o daních z příjmů (např. žádosti o poukázání daňového bonusu),
  • žádosti o vrácení či převedení přeplatku a přístup do aplikace pro vracení DPH v rámci JČS,
  • registrace a změny registračních údajů,
  • podání týkající se pojistného na důchodové spoření,
  • ostatní písemnosti související s daňovými povinnostmi (např. opravy podání).

Formulář je vhodné podepsat s aktuálním datem a dodat tak plné moci právní účinnost. Plná moc může být jednorázová i opakovaně použitelná v závislosti na rozsahu uvedeném ve formuláři. Doporučuje se archivace dokumentu i po podání, a to jak u zmocnitele, tak zmocněnce.

Starší vzor

Plná moc k elektronickému podávání pro finanční úřad


Změny oproti předchozímu vzoru:
Ve formuláři jsou jen minimální změny.

Porovnání s předchozím vzorem

Vzor formuláře v PDF