Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném za zaměstnance

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném za zaměstnance (OZUSPOJ) slouží zaměstnavatelům k oznámení úmyslu uplatnit slevu na pojistném nebo k oznámení ukončení uplatňování této slevy. Tento formulář je povinný pro zaměstnavatele, kteří chtějí využít slevu na sociálním pojištění podle příslušných právních předpisů. Podává se na místně příslušnou Okresní správu sociálního zabezpečení (OSSZ), Pražskou správu sociálního zabezpečení (PSSZ) nebo Městskou správu sociálního zabezpečení v Brně (MSSZ Brno).

Kdo musí formulář podat?

  • Zaměstnavatelé, kteří chtějí uplatnit slevu na pojistném za určitého zaměstnance.
  • Zaměstnavatelé, kteří ukončují uplatňování slevy na pojistném za zaměstnance.

Kam se formulář podává?

Místně příslušná OSSZ, PSSZ nebo MSSZ Brno podle sídla zaměstnavatele.

Jaké údaje obsahuje formulář?

Formulář se skládá ze tří hlavních částí:

  • Zaměstnavatel – název firmy, IČO a variabilní symbol.
  • Zaměstnanec – příjmení, jméno, rodné číslo a datum narození.
  • Kontaktní osoba – jméno, telefon a e-mail odpovědné osoby.

Kdy se formulář podává?

  • Oznámení o uplatnění slevy musí být podáno před začátkem jejího uplatňování.
  • Oznámení o ukončení slevy se podává nejpozději ke dni, kdy se sleva přestane uplatňovat.

Důležité informace a upozornění

  • Formulář musí být vyplněn správně a odeslán na správnou OSSZ.
  • Chybné nebo neúplné podání může vést ke zdržení uplatnění slevy.
  • Pokud dojde ke změně údajů zaměstnance, je nutné podat nový formulář.

Formulář umožnuje elektronické podání

Zdroj

Formulář vydává Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) Vzor formuláře v PDF