Oznámení o nástupu do zaměstnání - hromadné elektronické podání (platné od 1.4.2022)

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Popis formuláře: Oznámení o nástupu do zaměstnání – hromadné elektronické podání

Formulář Oznámení o nástupu do zaměstnání – hromadné elektronické podání je určen pro zaměstnavatele, kteří oznamují hromadný nástup nových zaměstnanců nebo změny v jejich pracovním poměru. Slouží k informování příslušných úřadů o zahájení pracovního vztahu, jeho změnách nebo ukončení. Vyplnění a odeslání tohoto formuláře je povinné dle platné legislativy.

Kdo podává formulář?

  • Zaměstnavatel nebo pověřená osoba v případě:
    • nástupu nových zaměstnanců,
    • změn v pracovním poměru (např. změna pracovní pozice, úvazku),
    • ukončení pracovního poměru.

Komu se podává?

Oznamovací povinnost se vztahuje na Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a další příslušné instituce podle platných zákonů.

Jaký je termín podání?

Formulář musí být podán nejpozději do 8 kalendářních dnů od data nástupu zaměstnance do práce nebo od uskutečnění změny v pracovním poměru.

Jak lze formulář podat?

  • Datovou schránkou zaměstnavatele
  • Elektronickým podáním ČSSZ (e-Podání)
  • Speciálními softwarovými aplikacemi, které podporují hromadné podání

Na co si dát pozor?

  • Při vyplňování formuláře je nutné uvést správné osobní údaje zaměstnanců (jméno, rodné číslo, datum nástupu).
  • Pokud formulář obsahuje chyby, může dojít k jeho zamítnutí ze strany úřadů.
  • Elektronické podání vyžaduje správné technické nastavení a kompatibilitu s informačními systémy ČSSZ.
  • Při zpožděném nebo nesprávném podání může být zaměstnavateli uložena pokuta.

Formulář umožnuje elektronické podání

Starší vzor

Oznámení o nástupu do zaměstnání - hromadné elektronické podání


Zdroj

Formulář vydává Nezařadit na Formuláře ke stažení Vzor formuláře v PDF