Ohlášení změny údajů o vlastníku nebo jiném oprávněném

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Ohlášení změny údajů o vlastníku nebo jiném oprávněném k zápisu do katastru nemovitostí slouží k oznámení změny údajů subjektu, který je veden v katastru nemovitostí jako vlastník či jiný oprávněný (např. zástavní věřitel, oprávněný z věcného břemene, nájemce, oprávněný k hospodaření s majetkem státu, kraje či obce). Tento formulář je nezbytný při změně jména, příjmení, názvu právnické osoby, adresy, rodného čísla nebo IČO. Podává se příslušnému katastrálnímu úřadu dle místa nemovitosti. Povinnost ohlásit změnu údajů vychází z § 10 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), a to do 30 dnů ode dne, kdy ke změně došlo. Nepodání může vést k nesouladu údajů a následným komplikacím při dalších právních úkonech s nemovitostí.

Formulář je určen jak fyzickým osobám, tak právnickým osobám nebo organizačním složkám státu, městským částem a obvodům. Je nutné přiložit listinu, která změnu údajů dokládá (např. oddací list, doklad o změně sídla firmy apod.). Formulář se podává v listinné podobě s vlastnoručním podpisem, případně elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem či datovou schránkou. Údaje v části A formuláře (dosavadní stav) a části B (nový stav) musí být vyplněny pečlivě, včetně adresy, PSČ, kontaktního e-mailu a telefonu, aby mohl být zápis v katastru nemovitostí proveden bez zbytečných průtahů.

Starší vzor

Ohlášení změny údajů o vlastníku nebo jiném oprávněném


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) Vzor formuláře v PDF