Ohlášení změny údajů o pozemku, týkající se stavby

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář „Ohlášení změny údajů o pozemku, týkající se stavby“ slouží k oznámení změn týkajících se staveb evidovaných v katastru nemovitostí. Typicky jej podávají vlastníci nebo jiní oprávnění (např. stavebníci), a to v případech jako je zápis nové hlavní stavby na pozemku, změna obvodu stavby (např. po přístavbě), změna způsobu využití stavby, zánik stavby nebo převedení rozestavěné budovy na dokončenou. Podle § 10 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), mají vlastníci povinnost ohlásit příslušnému katastrálnímu úřadu změny zapisovaných údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejich vzniku.

Formulář se podává katastrálnímu úřadu, pod který spadá dané katastrální území. Důležité je správně vyplnit jak dosavadní, tak nové údaje o pozemku a stavbě, včetně parcelního čísla, čísla popisného či evidenčního, části obce a způsobu využití stavby. Případné změny obvodu budovy musí být doloženy geometrickým plánem, včetně uvedení, zda se obvod budovy změnil nebo zůstal stejný.

Na formuláři je také třeba uvést údaje o všech ohlašovatelích a jejich podpisy. Pokud změnu hlásí více osob, lze je uvést v příloze „E – seznam vlastníků a jiných oprávněných“. Povinné přílohy zahrnují geometrický plán (je-li relevantní), rozhodnutí stavebního úřadu nebo jiné dokumenty potvrzující změnu (např. doklad o odstranění stavby).

Formulář doporučujeme vyplňovat pečlivě a v souladu s aktuálním stavem v terénu i katastru, především kvůli případným nesrovnalostem, které by mohly vést ke zdržení řízení.

Starší vzor

Ohlášení změny údajů o pozemku, jehož součástí je stavba


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) Vzor formuláře v PDF