Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář Ohlášení změny údajů o jednotce k zápisu do katastru nemovitostí slouží k nahlášení změn údajů týkajících se jednotky, konkrétně změny způsobu využití nebo způsobu ochrany jednotky evidované v katastru nemovitostí. Podává se příslušnému katastrálnímu úřadu dle územní příslušnosti. Tento úkon se řídí zákonem č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), zejména § 11 a § 14, které upravují postupy při zápisu změn. Formulář je určen fyzickým i právnickým osobám, které jsou vlastníky jednotky či jinak oprávněnými osobami.
Ohlášení je třeba podat bez zbytečného odkladu po vzniku skutečnosti, která zakládá změnu údajů. Typicky jde např. o kolaudaci, změnu funkčního využití bytu, začlenění do památkové ochrany apod. K formuláři je nutné přiložit příslušné listiny prokazující navrhované změny – např. kolaudační rozhodnutí, dokumentaci stavebního úřadu, rozhodnutí památkového úřadu aj.
Formulář vyžaduje podrobné údaje o jednotce (číslo jednotky, adresa, parcelní čísla, současný a nový způsob využití či ochrany) i o osobách, které změnu ohlašují. Pokud je více ohlašovatelů, přikládá se příloha E – Seznam vlastníků a jiných oprávněných. Nezapomeňte na vlastnoruční podpis(y) a aktuální datum.
Na co si dát pozor:
Ohlášení změny údajů o jednotce
Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.
Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) Vzor formuláře v PDF