Ohlášení změny údajů o jednotce

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Ohlášení změny údajů o jednotce k zápisu do katastru nemovitostí slouží k nahlášení změn údajů týkajících se jednotky, konkrétně změny způsobu využití nebo způsobu ochrany jednotky evidované v katastru nemovitostí. Podává se příslušnému katastrálnímu úřadu dle územní příslušnosti. Tento úkon se řídí zákonem č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), zejména § 11 a § 14, které upravují postupy při zápisu změn. Formulář je určen fyzickým i právnickým osobám, které jsou vlastníky jednotky či jinak oprávněnými osobami.

Ohlášení je třeba podat bez zbytečného odkladu po vzniku skutečnosti, která zakládá změnu údajů. Typicky jde např. o kolaudaci, změnu funkčního využití bytu, začlenění do památkové ochrany apod. K formuláři je nutné přiložit příslušné listiny prokazující navrhované změny – např. kolaudační rozhodnutí, dokumentaci stavebního úřadu, rozhodnutí památkového úřadu aj.

Formulář vyžaduje podrobné údaje o jednotce (číslo jednotky, adresa, parcelní čísla, současný a nový způsob využití či ochrany) i o osobách, které změnu ohlašují. Pokud je více ohlašovatelů, přikládá se příloha E – Seznam vlastníků a jiných oprávněných. Nezapomeňte na vlastnoruční podpis(y) a aktuální datum.

Na co si dát pozor:

  • Vždy přikládejte originály nebo úředně ověřené kopie listin dokládajících změnu.
  • Zkontrolujte správnost identifikace jednotky a parcel.
  • Využijte aktuální verzi formuláře a vyplňujte jej čitelně.
  • Změna se stává účinnou až zápisem do katastru nemovitostí, nikoli podáním ohlášení.

Starší vzor

Ohlášení změny údajů o jednotce


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Související formuláře

Zdroj

Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) Vzor formuláře v PDF