Hromadné oznámení zaměstnavatele - jednotný formulář pro všechny zdravotní pojišťovny

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Hromadné oznámení zaměstnavatele slouží k nahlášení změn týkajících se zaměstnanců vůči jejich pojišťovně. Tento dokument je povinný pro všechny zaměstnavatele a jeho podání se řídí § 10 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění.

Kdo musí formulář podat?

  • Zaměstnavatelé, kteří přihlašují nové zaměstnance ke zdravotnímu pojištění.
  • Zaměstnavatelé, kteří hlásí změny ve zdravotním pojištění svých zaměstnanců (např. změnu osobních údajů, přechod mezi typy zaměstnání).
  • Zaměstnavatelé, kteří odhlašují zaměstnance z pojištění.

Kam se formulář podává?

  • Formulář se podává příslušné pojišťovně.
  • Lze jej odevzdat elektronicky nebo v papírové podobě.

Jaké jsou lhůty pro podání?

  • Zaměstnavatel je povinen oznámit všechny změny do 8 dnů od vzniku skutečnosti, která se oznamuje.
  • V případě opožděného podání může zaměstnavatel čelit sankcím za nesplnění oznamovací povinnosti.

Jaké údaje je nutné uvést?

  • Identifikace zaměstnavatele – název, sídlo, číslo plátce pojistného.
  • Seznam zaměstnanců – rodné číslo, jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu.
  • Kód změny – označení druhu změny (např. nástup, výstup, změna osobních údajů).
  • Datum změny – den, kdy došlo k dané skutečnosti.
  • Razítko a podpis odpovědného pracovníka.

Na co si dát pozor?

  • Formulář musí být vyplněn čitelně, doporučeným písmem Courier New Bold 11.
  • Každou změnu je třeba uvést samostatně.
  • Nepřesnosti mohou vést k nesprávnému zpracování údajů v systému pojišťovny.

Formulář umožnuje elektronické podání

Starší vzor

Hromadné oznámení zaměstnavatele VZP


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nový vzhled formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Související formuláře

Zdroj

Formulář vydává ICZ Vzor formuláře v PDF