Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář „Důchodová služba – žádost o změnu“ je určen pro příjemce důchodu, kteří potřebují upravit způsob doručování důchodu, změnit trvalou adresu, požádat o dosílku nebo provést vyloučení/zrušení vyloučení manžela/manželky z příjmu důchodu. Tento formulář je podáván prostřednictvím České pošty a vychází z § 64 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Aby byla změna platná pro nejbližší výplatní měsíc, je třeba žádost podat nejméně 10 pracovních dnů před splatností důchodu. Později podaná žádost se projeví až v dalším měsíci.
Formulář využijí důchodci v následujících situacích:
Důležité je zvolit správnou kombinaci doručování (např. dosílka + odnos) a uvést úplné adresní údaje. U žádosti o dosílku je nezbytné uvést přesnou přechodnou adresu a způsob doručování. V případě „odnosu“ musí být uvedena pošta, kde si důchodce přeje důchod vyzvedávat, jinak se důchod ukládá automaticky dle trvalého nebo přechodného bydliště. Formulář je nutné podepsat a předložit spolu s osobním dokladem a ústřižkem za výplatní období.
Formulář vydává Česká pošta (ČP) Vzor formuláře v PDF