Důchodová služba - žádost o změnu

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář „Důchodová služba – žádost o změnu“ je určen pro příjemce důchodu, kteří potřebují upravit způsob doručování důchodu, změnit trvalou adresu, požádat o dosílku nebo provést vyloučení/zrušení vyloučení manžela/manželky z příjmu důchodu. Tento formulář je podáván prostřednictvím České pošty a vychází z § 64 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Aby byla změna platná pro nejbližší výplatní měsíc, je třeba žádost podat nejméně 10 pracovních dnů před splatností důchodu. Později podaná žádost se projeví až v dalším měsíci.

Formulář využijí důchodci v následujících situacích:

  • chtějí změnit způsob výplaty důchodu (doručení domů, odnos z pošty),
  • žádají o dosílku důchodu na přechodnou adresu,
  • mění trvalou adresu bydliště,
  • žádají o vyloučení manžela/manželky z příjmu důchodu, případně ruší takové vyloučení,
  • ruší dosílku důchodu.

Důležité je zvolit správnou kombinaci doručování (např. dosílka + odnos) a uvést úplné adresní údaje. U žádosti o dosílku je nezbytné uvést přesnou přechodnou adresu a způsob doručování. V případě „odnosu“ musí být uvedena pošta, kde si důchodce přeje důchod vyzvedávat, jinak se důchod ukládá automaticky dle trvalého nebo přechodného bydliště. Formulář je nutné podepsat a předložit spolu s osobním dokladem a ústřižkem za výplatní období.

Zdroj

Formulář vydává Česká pošta (ČP) Vzor formuláře v PDF