Dodací list

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Dodací list je dokument sloužící k potvrzení dodání zboží či materiálu od dodavatele k odběrateli. Tento formulář je klíčovým dokladem v obchodních vztazích a často se využívá v logistice a účetnictví jako důkaz o převzetí zboží. Dodací list obvykle obsahuje informace o dodavateli a odběrateli, popis a množství dodaného zboží, datum dodání a případné další relevantní údaje.

Kdo formulář podává?

Dodací list je vystavován dodavatelem zboží nebo služeb, přičemž jej podepisuje i příjemce (odběratel) jako potvrzení o převzetí.

Komu se dodací list předává?

Dokument je určen odběrateli, který jej podepíše jako důkaz o dodání zboží. V některých případech je nutné dodací list přiložit k faktuře jako podklad pro účetní evidenci.

Lhůty pro vyplnění a předání dodacího listu

Dodací list je nutné vystavit v okamžiku expedice zboží a předat jej při dodání. Pokud je dodávka realizována ve více částech, může být vystaven samostatný dodací list pro každou část dodávky.

Na co si dát pozor?

  • Správné údaje – Ujistěte se, že jsou uvedeny správné informace o zboží, množství a dodavateli.
  • Podpisy – Dodací list by měl obsahovat podpis odběratele jako potvrzení o převzetí.
  • Archivace – Doporučuje se uchovávat kopie dodacích listů pro účetní a logistickou evidenci.

Formulář má jazykové varianty (anglicky / německy / francouzsky)

Vzor formuláře v PDF